Är reklampennan utdöende
Funderar ni som företag på att satsa på reklampennor? Då finns det flera saker ni bör fundera över innan ni tar beslutet. Reklampennor är ett klassiskt sätt att marknadsföra sitt företag eller sitt företags tjänster eller varor på. Men många glömmer viktiga detaljer.
Först och främst så är det i princip ett måste att ha reklampennor. Men det är inte ett måste att ha dem överallt. I receptionen är det ju nödvändigt med pennor, och då kan de lika gärna vara pennor med företagets tryck på som pennor utan tryck. Ska ni medverka på event så är det också smart att använda er av reklampennor för att nå ut till folk. Det hela handlar naturligtvis om kostnad beroende på hur stort förtaget i fråga är. Är det värt att satsa på reklampennor?
Det finns många företag som använder reklampennor likt visitkort. De delar ut dem hej vilt till alla som de talar med och vid varje tillfälle som ges. Det finns många fördelar med att använda sig av reklampennor, men aktar man sig inte så finns där nackdelar också. En fördel är att reklampennor är relativt billigt att beställa. Vad man kan få ut av en reklampenna är mycket mer än vad kostnaden för den är. En annan fördel är att reklampennor är små och enkla att ta med sig. Det finns en relativt hög chans att pennan hamnar hemma hos personen som tog emot den och att den används då och då för en lång tid framöver. Varje gång den används så påminns personen som använder den om ert företag. För det är en annan fördel, pennor är användbara och kommer att användas om de är bra. Är de dock inte bra så blir risken för negativa resultat högre. Det är oerhört retsamt med pennor som inte fungerar. Om ert företags namn står på pennan som aldrig fungerar så kommer kvaliteten på pennan att smittas av på ert företag. Det är ingenting ni vill vara med om. Därför är det viktigt att de reklampennor ni väljer att använda er av är av hög kvalitet.